Google Reklamları

Eylül 18, 2021

Websitem 1. sırada çıksın diyorsanız; ‘şu kelimede arandığında’ hemen ilk sayfada çıksın diyorsanız yapacağınız iki şey var; ya Google Adwords hizmetini kullanarak reklam vereceksiniz ya da daha uzun soluklu bir yöntem olan SEO çalışması yaptırmak. Tabii SEO çalışmasının garanti bir yöntem olduğunu söylemek oldukça güç.

Daha doğrusu Google Adwords reklamları hariç ‘şıppadanak‘ birinci (1.) sıraya çıkmanızı garanti edecek hiçbir yöntem yoktur. Adwords reklamları hariç sizi hemen 1. sıraya yerleştireceğinizi söyleyen kişiler kesinlikle dolandırıcıdır.

Öncelikle Google sonuç sayfasının hangi ögelerden oluştuğunu bilmemiz gerekir.

  1. Google Adwords reklam sonuçları.
  2. Konum (yer) sonuçları.
  3. Organik arama sonuçları.

İlk sırada ve en üstte Google Adwords reklam sonuçları, ikinci bölümde konum ve yer sonuçları, onun altında ise organik arama sonuçları çıkmaktadır. Organik arama sonuçlarının altında ise ilgili aramalar ve onun altında ise tekrar Google Adwords reklam sonuçları yer alır.

Google Adwords, Google’ın sunduğu reklamcılık hizmetidir. Paralıdır. Tık başı maliyet belirlemesine bağlı olarak ilk sırada çıkma garantisi sunan tek tekniktir. Adwords’u, kontör yükleme gibi düşünebilirsiniz.

Örneğin, web tasarımcınız, web siteniz için Gmail hesabıyla bağlanarak, 500 TL yükler. 1. sırada çıkmak istediğiniz kelime ya da kelimeleri belirlersiniz. (Bir reklam kampanyası için 20 kelime ya da kelime grubu belirleyebilirsiniz.) Adwords sizden günlük sınır belirlemenizi ister. Yani bir günde yüklediğiniz 500 TL’den en fazla ne kadar kesilmesini istiyorsanız, o meblağı belirlersiniz. Kampanyanızı oluşturduktan sonra reklamınız hemen yayımlanmaya başlar.

Burada önemli olan tık başı maliyetinin sektöre göre değiştiğidir. Örneğin, web tasarım sektörü için tık başı maliyetleri 5-10 TL arasında değişirken, nakliyat sektöründe bu rakam 50 kuruş ile 1,5 lira arasında değişebilir. Buna göre 500 TL toplam bütçeli, 30 TL günlük sınırlamalı bir reklam kampanyasında, sektöre bağlı tık başı maliyeti 1 lira ise eğer, gün içinde yaklaşık 30 tıklama alırsınız. Her tıklamada yüklediğiniz para toplamında düşme olur.

Yüklediğiniz toplam para bitene kadar reklamınız yayınları, birinci sırada kalmaya devam edersiniz. Tabii Google AdWords reklamları için bile sıralamayı etkileyen faktörler bulunmaktadır. Tık başı maliyeti, sektörün altında belirlerseniz sayfanın alt kısmındaki reklamlar ya da ikinci sayfadaki reklamlarda çıkarsınız.