SEO Çalışmaları

Ağustos 10, 2021

Web site kurulum işi yaptığım gibi genellikle bu işin ayrılmaz bir parçası haline gelen SEO çalışmaları da yapıyorum. Bir ilke olarak yaptığım her web tasarım çalışmasında temel seo uygulamalarını da ücretsiz yapıyorum. Ancak daha ileri seviyede bir SEO çalışması gereken durumlar da olabiliyor.

Tabii bu durumda akla gelen ilk soru SEO denen şeyin ne olduğudur. Hemen açıklayayım…

Tamam da arama motoru optimizasyonu ne peki? diye ikinci bir soru da soruyorsunuzdur muhakkak. Onu da cevaplayayım!

Bu tümcede kastedilen arama motoru genellikle Google’dır. Google arama sonuçlarında üst sıralara çıkma, iyileşme ise optimizasyondur. Yani Google’da üst sıralara çık(ar)ma için yapılan teknik çalışmalara SEO çalışmaları diyoruz.

Tabii arama motoru genel bir ifadedir. Arama motoru deyince sadece Google gelmemeli aklımıza. Yahoo var, Bing var, Yandex var, var oğlu var… Ha bir de Turkcell’in geliştirdiği Yaani var. Yerli bir girişim olduğu için unutmayalım…

En ünlüleri saydıklarımız neticede… En ünlüleri bunlar olmasına rağmen Google dışında bir arama motorunu kullanan kişi sayısı çok fazla olmadığı için arama motoru kastedildiğinde aklımıza genellikle Google amca gelir.

Benden istediğiniz SEO çalışması için öncelikle sitenizin genel SEO durumu hakkında bir rapor hazırlıyorum. Eksik olan şeylerin listesini çıkarıp, hangi anahtar kelime(ler)de yükselmek istiyorsanız o kelime(ler)nin aranma hacmini tespit ederek size bir fiyat sunuyorum. Kabul ederseniz, kendi tekniklerimizle Seo işlemine başlıyorum.

Tabii burada fiyatı etkileyen en önemli unsur anahtar kelimelerin aranma hacmidir. Aranma hacmi 100-1000 arasında olan bir kelimeyle 10b – 100b arasında olan kelimeye vereceğimiz fiyat beklendiği gibi aynı olmayacaktır. Çünkü 10b-100b aranma hacmine sahip bir kelimeyi yükseltmek 100-1000 aranma hacmine sahip bir kelimeden çok daha zordur.

SEO çalışmaları genellikle uzun vadeli çalışmalardır. 1 ay içerisinde uygulanan tekniklerin hemen etki göstermesi beklenemez, beklenmemelidir. Eğer SEO yapılan kelime(ler), aranma hacmi açısından dar (küçük), rekabetin zayıf olduğu bir alanda ise, yapılan çalışmalar genellikle hemen etkisini gösterir. Bunun tersi bir durumda, yani anahtar kelimenin aranma hacmi büyük, rekabet güçlüyse, ayları alabilir.